Fotoğraf makinası incelemesi okurken dikkat edilmesi gerekenler

Türkçe dilinde de fotoğraf makinası incelemeleri artık her yerden mantar gibi bitiyor. Peki bir incelemeyi ne denli dikkate almalıyız ? Bir incelemeyi güvenilir kılan detaylar nelerdir ?

  1. İlk önce incelemenin yayınlandığı yere dikkat ediniz. İncelemeyi yayınlayan bir mağaza mı !? Mağaza ise , o ürün yada o markaya ait ürün yelpazesi satış listesinde mi ? Bu neden önemli ? Çünki günümüzde artık ithalatçısı da mağazası da ya bünyesindeki kişilere inceleme yaptırıp yazdırıyorlar yada bireysel bir fotoğrafçıyı, konusunda yeterli gördükleri bir arkadaşımızı bu amaçla kullanıyorlar. Bu durumda “En karlı markanın ürünlerini ve/veya en karlı modelleri göz önüne çıkartmak ve parlatmak” gibi bir niyetleri olması mümkündür ve doğaldır da. Çünki üreticisinin olduğu kadar bu bayiiler de temelinde birer ticari işletmedir. Amacı sadece o günün şartlarında bütçesine uyan en verimli ürüne ulaşmak isteyen bir fotoğraf meraklısı için fotoğraf çekmekten maddi bir kazanç elde etmek şöyle dursun %100 masraftır. O ise bu tür bahsettiğim incelemelerin varoluşunda hem üretici(küresel), hem ithalatçı(bölgesel), hem bayii ve hem de o incelemeyi yapan birey maddi veya en azından birey açısından ileriye dönük uzun dönemde maddi bir çıkar ilişkisi zinciri vardır.
  2. Reklamlar ! ! !  Evet, incelemenin yayınlandığı alandaki reklam verenlere dikkat ediniz. Özellikle de belli markanın reklamları var ise bu durum herhalde benim söylememe gerek kalmadan size bir şeyler anlatıyordur.
  3. Kanıt, kaynak ve örnek fotoğraflar… İyi bir inceleme geneli kapsamalı. Yani 2-3-5’inci makinasını alma öncesinde araştırma yapan birisi artık epeyce net bir biçimde beklentilerini belirlemiş, almak istediği üründe olması gereken özellik ve yetenekleri biliyordur. Fakat, henüz ilk makinasını almayı düşünen veya ilk makinası kompakt olup da daha üst seviye bir fotoğraf makinası almayı amaçlayanlar için araştırma süreci epey karmaşık olabiliyor. Dolayısı ile bir ürüne ait incelemeyi okurken incelemede o ürün fiyat/performans dengi farklı modeller ile kıyaslanabiliyor mu görmeliyiz. Bu kıyaslamada en güzeli en azından incelenen model ve 1 tane de dengi farklı model ile aynı şartlarda çekilmiş ve çekim sonrası işlem görmemiş fotoğraflar görebilmemizdir. Bu çok önemlidir, çünki bu bize hayatında ilk kez bu fotoğraf makinasını kullanacak olanın da o fotoğrafı aynen çekebileceğinin kanıtıdır !..
  4. Modele ait kullanım kılavuzları. Bence incelemelerde kısaca ürün özelliklerini yazmaktansa bugün artık bir çok marka orijinal Türkçe kullanım kılavuzlarını online olarak yayınlamış durumda, bunların linkini de incelemelere eklemeli. Çünki modele ait en doğru ve detaylı bilgi kaynağı resmi üreticisi tarafından yayınlanan kullanım kılavuzudur. Bu blogun ana sayfasının en altında 3 markanın ürünlerine ait kullanım kılavuzlarına ulaşabileceğiniz resmi linkler mevcuttur.
  5. Kafayı gömmeyin ! Devekuşu gibi derler ya hani, kafayı bir yere, bir şahsa, bir youtube kanalına, siteye vs. gömmeyin. Yine aynen kafayı aynı kumsala gömmüş bir sürü görünce siz de oraya gömmeyin 🙂 “E ama herkes bunu diyor, herkes bunu alıyor, herkes…”. Gerçi hemen herkesin çoğunluğa dahil olmak gibi bir doğal eğilimi vardır. Sanki çoğunluğun içinde onlarla aynı akıntıda giderken aynı köpekbalığına yem olunca canımız daha az acıyacakmış gibi ! Aynı canavara kendimizden parçalar kaptırınca, ailemizden kurbanlar verince canımız daha az yanacakmış gibi bir garip ön sipariş durumumuz vardır. Tabi bunda bir etken de “Sıra bana gelene kadar canavar birkaçını yer-doyar ve ben kurtulurum belki” gibi piyangovari rulet oyunumuz da vardır ! Hatta bu konuyu açarsak, açalım mı ? 🙂 Şöyle bir durum dahi söz konusu olabilecektir… “Salaklar büyük çoğunlukta, ben salak değilim(hep öyledir ya zaten) fakat sivrilip de kendimi göze batacak şekilde ne diye afişe edeyim !? Dur ben de şu salak sürüsüne katılıp kamufle olayım ! (Vuay uyanık) 🙂 En iyi ihtimalle bu durumda dahi sürünün periyodik olarak tırsıp kurbanı alması için bekledikleri canavar geldiğinde piyango belki de ilk anda bu uyanık olana vurabilir !.. Bu sürüye katılarak yaptığınız şey aslında o canavarı beslemek ve büyütmektir. Belki bu arada canavar da çoğalmıştır hem ! Artık bir seferde aranızdan 10’ar-100’er kurban almaktadır. “Kim, ne, nasıl bir şey bu canavar dediğin ? Masal mı anlatıyorsun bize arkadaş aaa !!!” , O canavar(lar) işte sistemin ta kendisi ve asıl bizi sömürerek varlığını sürdürmekte olandır ama sistemin küçük küçük yardımcı canavarları da vardır. Bunlar tarihi, kültürel, geleneksel, inanç, ırksal, maddi, sosyal, ekonomik gibi bir çok yardımcı canavarcıklar vardır. Bunarın da altında daha küçükleri. Hemen herkes kurban olarak alınana kadar bu canavarlardan bir yada birkaçına gerek gönüllü olarak, gerek korkudan ve gerekse de hiiiç haberi bile olamadan hizmet etmektedir. Bçylece uyanıkların kendi besledikleri bu küçük canavarlar sayesinde sözde çoğunluklar farklı farklı küçük gruplar olarak belirli seviyelerde besi hayvanlarına benzer şekilde tutulurlar ! Sistem ve canavarları gerektiği zaman keyfine göre bu uyanık gruplardan kendisine farklı lezzetlerde salata yapıp afiyetle yer. Her sistemde olduğu gibi canavar(lar) içinizden kimilerini zaman zaman ödüllendirir. Böylece ödlek sürüsü içinde sürüsünü satmaya cesaret edenlere gaz verir ve içinizden sizi sisteme satan, kurban edenler de çıkar. Hep olmuştur bu. Hatta öyle ki ödlek sürüsü bu satıcıları örnek olarak görüp-gösterip onlar gibi olmak ister yada evlatlarından öyle olmalarını ister !..
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s